Najnowsze wiadomości

MOTOCYKLE HARLEY-DAVIDSON DARK CUSTOM POBUDZAJĄ BUNTOWNICZE DUSZE

02 wrzesień 2015

Weź surową maszynę. Dodaj moc i duszę. Następnie spraw, by była naprawdę Twoja. Filozofia Harley-Davidson Dark Custom polega na podkreśleniu mechanicznej kwintesencji motocykla oraz wrażeń z jazdy w buntowniczym stylu - w pogoni za wolnością i wyrażeniem siebie.

W 2016 r. Harley-Davidson wystawia przed szereg rodziny Dark Custom nowe motocykle Iron 883™ i Forty-Eight® - bezkompromisowe maszyny oferujące nowej generacji motocyklistów autentyczne wrażenia w przystępnej cenie. Kute, tłoczone i obrobione maszynowo do perfekcyjnego minimalizmu - modele Iron 883 i Forty-Eight doskonale łączą w sobie funkcjonalność ze stylem, cechują się niepowtarzalnością i pobudzają inspirację custom..

inline_da0f5bd740067ebcfedf1e8301203019_

„W modelach Dark Custom zawarliśmy piękno podstawowej konstrukcji motocykla”, mówi dyrektor ds. stylistyki Harley-Davidson Brad Richards. „Chodzi o piękno nakrętek i śrub, stali i gumy oraz serca maszyny, którym jest silnik Harley-Davidson V-Twin. Stylistyka modeli Dark Custom nawiązuje do naszych korzeni, a ponadto zachęca do ruszenia naprzód, dopasowania motocykla Dark Custom do własnych preferencji z wykorzystaniem akcesoriów, pomysłowości i osobistych doświadczeń”.

Iron 883

Nowy model Iron 883 czerpie inspirację z budowanych w garażach kiedyś i dziś bobberach - ma przycięte elementy i wywiercone otwory, a jego krawędzie celowo są nieco ostre i surowe. Skrócone błotniki, czarny silnik i układ wydechowy, kierownica typu drag oraz pojedyncze, pikowane siodło nadają tej maszynie bezkompromisowego charakteru. Żebrowana osłona filtra powietrza wyraża wytłoczony ze stali autentyzm tego motocykla. Otwory na osłonie pasa napędowego, osłonach wydechu i wsporniku przedniego błotnika nawiązują do dążenia motocyklistów do zmniejszenia masy motocykla.

Kolory i elementy wykończeniowe modelu Iron 883 zostały dobrane tak, aby kurz i brud nagromadzone podczas jazdy w miejskiej dżungli były mało widoczne. To maszyna dla osób, które nie muszą mieć węża ogrodowego i podjazdu.

„Od zawsze uważałem, że ten motocykl będzie wyglądał lepiej nieco zabrudzony i ze śladami użytkowania”, mówi starszy stylista Harley-Davidson Dais Nagao, który prowadził projekt stylizacji modelu Iron 883. „Jest szybki, zwinny i zachęca motocyklistę do agresywnego stylu jazdy. Podczas jazdy może zyskać blizny, zadrapania i inne znaki szczególne. Nie jesteśmy w stanie tego zrobić w fabryce. To „przywilej” właściciela i część historii motocykla”.

Model Iron 883 napędza silnik Evolution® V-Twin o pojemności 883 cm3, który pozwala ostro ruszyć ze świateł i zapewnia ekscytujące osiągi. Czarna pływająca tarcza hamulcowa z przodu doskonale komponuje się z 9-ramiennymi kołami odlewanymi z aluminium, wykończonymi czarnym lakierem i frezowanymi akcentami, które zmniejszają masę nieresorowaną łącznie o 3,6 kg, poprawiając komfort jazdy i prowadzenie.

Właściwości jezdne i prowadzenie dodatkowo poprawia nowy widelec z amortyzatorami z wymiennym wkładem oraz tylne amortyzatory emulsyjne z progresywnymi sprężynami i gwintowanym kołnierzem do regulacji, dzięki któremu motocyklista może z łatwością dostosować charakterystykę amortyzatora do warunków na drodze lub wagi pasażera. Specjalny klucz do regulacji amortyzatora jest schowany pod siodłem. Siedzisko pasażera dopasowane do pikowanego siodła będzie dostępne w ramach programu oryginalnych części i akcesoriów motocyklowych Harley-Davidson®.

Model Iron 883 na 2016 rok jest dostępny w czterech kolorach: Charcoal Satin, Black Denim oraz Olive Gold z logo z motywem orła i tarczy na zbiorniku, a także w opcji Hard Candy Custom Gold Flake z motywem płomieni dopasowanym do czarnych błotników.

Forty-Eight

Nowy motocykl Forty-Eight ma muskularną sylwetkę. Szeroka przednia opona 130 mm jest zawieszona na 49 mm widelcu zamocowanym w masywnych, kutych aluminiowych zaciskach i aluminiowej półce. Klasyczny zbiornik paliwa w kształcie orzecha o pojemności 7,9 l nadaje smukłych, atletycznych linii. Ścięte błotniki odsłaniają mięsiste opony. Doskonałe połączenie czarnych, kolorowych i chromowanych elementów nadaje temu motocyklowi masywnego wyglądu.

„Dzięki nisko osadzonej kierownicy i wysuniętym do przodu podnóżkom, motocyklista przyjmuje na modelu Forty-Eight agresywną pozycję, dlatego zadbaliśmy o odpowiednią stylistykę pod tym kątem”, mówi projektant przemysłowy/stylista Ben McGinley, główny stylista projektu. „Grube przednie koło przypomina walec jadący po drodze, a w celu zwrócenia uwagi na silnik zastosowaliśmy mniejszą, okrągłą osłonę filtra powietrza i chromowane osłony układu wydechowego, co optycznie powiększa silnik pod zbiornikiem w kształcie orzecha. Opisałbym styl tego motocykla jako funkcjonalny mięsień”.

Zbiornik paliwa wykończono poziomymi pasami będącymi nawiązaniem do stylu z lat 70. ubiegłego wieku, pojawiającego się obecnie w motocyklach custom. Linie te są odwzorowane na całym motocyklu - na obszyciu siodła, osłonach wydechu z wycięciami, tylnej zębatce i osłonie pasa napędowego. Nowe, lekkie koła odlewane z aluminium mają dziewięć dzielonych ramion, są pokryte czarnym lakierem i ozdobione frezowanymi akcentami. Zespolone w kierunkowskazach LED światła stop i tylne światła pozycyjne nie zakłócają linii tylnego błotnika.

Nowy widelec 49 mm z amortyzatorami z wymiennym wkładem jest zestrojony pod kątem nowych tylnych amortyzatorów emulsyjnych ze sprężynami progresywnymi oraz gwintowanym kołnierzem do regulacji - takie połączenie gwarantuje komfortową, pewną jazdę nawet po nierównej miejskiej nawierzchni. Klucz do regulacji amortyzatora jest schowany pod pojedynczym siodłem, którego kształt zapewnia motocykliście komfort podczas codziennego użytkowania.

Model Forty-Eight na 2016 rok jest dostępny w czterech jednolitych kolorach: Vivid Black, Billet Silver, Velocity Red Sunglo i Olive Gold. Opcjonalnie są dostępne lakiery z palety Hard Candy Custom - Hard Candy Cancun Blue Flake oraz Hard Candy Gold Flake.


Powrót do poprzedniej strony